×
×

مدیرکل محیط زیست تهران: ۳۵ نمونه حیات‌وحش به طبیعت بازگشتند

  • کد نوشته: 214075
  • ۲ تیر
  • 6 بازدید
  • ۰
  • تهران- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی ۳۵ قطعه از گونه‌های مختلف حیات‌وحش پس از طی مراحل درمان و بازپروری خبر داد و گفت: این گونه‌ها در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شدند.

    مدیرکل محیط زیست تهران: ۳۵ نمونه حیات‌وحش به طبیعت بازگشتند

    به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباس‌نژاد، بعد از ظهر سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت از تنوع زیستی و بازگرداندن گونه‌های آسیب‌دیده به زیستگاه‌های طبیعی، ۳۵ نمونه از گونه‌های مختلف حیات‌وحش پس از طی مراحل درمان، تیمار و بازپروری در مرکز بازپروری حیات‌وحش پارک پردیسان، در مناطق حفاظت‌شده استان تهران رهاسازی شدند.

    وی افزود: این گونه‌ها شامل ۱۳ بهله دلیجه، چهار بهله سارگپه، پنج بهله جغد کوچک، چهار بهله شاه‌بوف، پنج قلاده روباه، یک حلقه یله‌مار، یک حلقه مار سیاه سوجه، یک حلقه مارپلنگی و یک قطعه خارپشت اروپایی بوده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این جانوران پیش‌تر توسط محیط‌بانان و کارشناسان برای درمان و بازتوانی به مرکز بازپروری حیات‌وحش پارک پردیسان منتقل شده بودند، گفت: پس از انجام اقدامات تخصصی درمانی و اطمینان از سلامت کامل، این گونه‌ها در زیستگاه‌های مناسب شهرستان‌های تهران، شمیرانات، دماوند و پارک ملی خجیر رهاسازی شدند.

    عباس‌نژاد با تأکید بر اهمیت حفاظت از گونه‌های جانوری اظهار داشت: رهاسازی موفق حیات‌وحش تیمار شده، نقش مهمی در حفظ ذخایر ژنتیکی، تقویت جمعیت گونه‌ها و پایداری اکوسیستم‌های طبیعی استان دارد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از حیات‌وحش و بازگرداندن گونه‌های آسیب‌دیده به طبیعت، با همکاری محیط‌بانان، کارشناسان و مراکز تخصصی بازپروری به صورت مستمر در استان تهران دنبال می‌شود.

    اخبار مشابه:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *